Як зробити навчання цікавим?

Головним у освітньому процесі був і залишається вчитель, і від нього найбільше залежить якість освітнього процесу й зацікавленість учня предметом. Саме над цим працюють педагоги нашої школи.

Якщо для дітей канікули – найкраща пора для відпочинку, то для вчителів - це найкращий час для навчання. Майже три місяці наш колектив працював над реалізацією методичного проекту «Кейс-технології в роботі вчителя». Вивчали теорію, об’єдналися в групи, кожна з яких готувала кейс з певної теми: «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима».

Про роботу кожної групи можна складати окремі розповіді, проте було в нас і багато спільного: ми дуже багато читали, переглядали відео, майстер-класи… Після цього обговорювали, радилися, відстоювали власну точку зору. Усі ці робочі моменти робили нас ще більш згуртованими і спрямованими на результат.

І ось кожна група готова презентувати свій кейс. У ролі учнів 4-5 класів – колеги. Кожна група знайомиться з кейсом іншого учасника проекту: як і учні, читає теоретичний матеріал, виконує завдання на закріплення, знайомиться й реалізує практичну частину. І в той же час ніхто «не вимикає» вчителя.

/Files/images/кейс7.jpg/Files/images/кейс5.jpg /Files/images/кейс1.jpg

Під час роботи груп працював незалежний експерт – директор Івашина Г. М. Її роль – стати на захист корисної поради, слушної думки.

Настав час презентації. Кожна група подякувала колегам за плідну роботу. Справді, матеріал зібраний цікавий, актуальний, корисний. Практичні роботи тісно пов’язані з життям, а значить, діти таким чином можуть отримувати новий досвід. Виявляється, звичайна сніжинка може “навчити” природознавству, геометрії, літературі.., а четвертокласник може допомогти батькам спланувати й організувати бюджетний відпочинок всієї родини в курортному місті, бо знає, як має харчуватися влітку родина, знає правила безпеки, а ще математику, економіку, біологію. Проблема опалого листя й спалювання його - це проблема, мабуть, кожного, тому й визначила її актуальною група “Осінь”. Натомість “Весна” запропонувала попрацювати з первоцвітами.

/Files/images/кейс2.jpg/Files/images/кейс3.jpg/Files/images/кейс6.jpg

З кейс-технологіями у цьому навчальному році педагогічний колектив працює вперше, проте всі відзначили, що багато елементів уже давно є системою нашої роботи. Кожен із нас значно «виріс» за ці три місяці, став більш упевнений (інакше дискусій на заході не було б). І, як зазначив кожен на завершення заходу, кейс-технологія має право на життя в нашій школі і в урочній, і в позаурочній діяльності. Сьогодні вже звучали цікаві ідеї.

Дякуємо всім за плідну роботу. Молодці! Кожна група знаходила час для зустрічей, а інформаційні технології значно «скорочували» відстань між населеними пунктами. Та й у нарисах кожна команда активно залучає Інтернет для навчальних цілей, а це сучасно, наочно, якісно!

І відразу ж ідея для колективу! Методичне об`єднання природничих наук планує заходи до предметних днів. Два вчителі цього об`єднання вже майже півроку працюють над темою “Вода і людина”. Чому б не створити кейс “Вода”? Предмети: хімія, біологія…. Далі - дописуймося, хто бажає приєднатися.

Кiлькiсть переглядiв: 110

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.