2018-2019 навчальний рік

Наказ "Про організацію методичної роботи у 2018/2019 навчальному році"


У цьому навчальному році педагогічний колектив розпочав роботу над новою методичною темою "Діяльнісна спрямованість освітнього простоу школи як умова формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу"

Методичний захід у "World cafe"

/Files/images/світове кафе.jpg

Аби навчитися новому, педагоги нашої школи завітали до кафе. Виявляється, сьогодні це не лише цікаво, а й корисно і навіть необхідно. Так сказали колеги після проведеного заходу. А наших вчителів, повірте,здивувати складнувато.

Що ж це за кафе? «World cafe» - це досить молодий метод сфокусованого неформального спілкування, обговорення. Цікавий тим, що виник не в освітньому середовищі, а в бізнес-сфері. Тим не менше сьогодні освітяни можуть доцільно застосовувати його, аби вирішити комплексні проблеми, отримати відповіді на кілька питань, прийняти нестандартні рішення, об’єднати кілька точок зору, спланувати групову роботу, підвести підсумки проекту, навчання, обмінятися досвідом.

Скористалися ним і ми. Під час планування роботи над проблемною темою школи обговорили ключові питання теми й конкретні заходи, які б сприяли отриманню результатів роботи: яким має бути освітній простір школи? як зробити освітній процес діяльнісно спрямованим? які можливості формування ключових компетентностей учнів? Жоден учитель не залишився пасивним і байдужим. Це ще один плюс методу. А головне, пропонуючи, доповнюючи, обговорюючи, захищаючи, ми всі разом прийшли до цікавих, нестандартних рішень, і кожен узяв на себе й відповідальність за майбутні результати роботи.

Як завжди, готуючись до методичних заходів, прагнемо, щоб кожен педагог міг використати форму проведення чи зміст у власній педагогічній діяльності. Чи сподобаються учням така форми проведення уроків чи позакласних заходів? Побачимо…





2017-2018 навчальний рік

Наказ "Про підсумки методичної роботи з педагогічними кадрами у 2017/2018 навчальному році"


Методичний проект "Кейс-технології: формуємо досвід"

Майже три місяці учителі Богданівської ЗОШ І-ІІІ ступенів працювали над реалізацією методичного проекту «Кейс-технології у роботі вчителя». Вивчали теорію, об’єдналися в групи, кожна з яких готувала кейс з певної теми: «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима».

Про роботу кожної групи можна складати окремі розповіді, проте було в нас і багато спільного: ми дуже багато читали, переглядали відео, майстер-класи… Після цього обговорювали, радилися, відстоювали власну точку зору. Усі ці робочі моменти робили нас ще більш згуртованими і спрямованими на результат.

І ось кожна група готова презентувати свій кейс. Найкращий час для такої роботи – канікули. У ролі учнів 4-5 класів – колеги. Кожна група знайомиться з кейсом іншого учасника проекту: як і учні, читає теоретичний матеріал, виконує завдання на закріплення, знайомиться й реалізує практичну частину. І в той же час ніхто «не вимикає» вчителя: кожна група стежить. чи відповідає матеріал віку, який обсяг тематичних нарисів, наскільки продумані й реалізовані міжпредметні зв’язки.

Під час роботи груп працював незалежний експерт – директор Івашина Г. М. Її роль – стати на захист корисної поради, слушної думки.

Настав час презентації. Кожна група подякувала колегам за плідну роботу. Справді, матеріал зібраний цікавий, актуальний, корисний. Практичні роботи тісно пов’язані з життям, а значить діти таким чином можуть отримувати новий досвід. Виявляється, звичайна сніжинка може “навчити” природознавству, математиці, геометрії, літературі.., а четвертокласник може допомогти батькам запланувати й організувати бюджетний відпочинок всієї родини в курортному місті, бо знає, як має харчуватися влітку родина, знає правила безпеки, а ще математику, економіку, біологію. Проблема опалого листя й спалювання його - це проблема, мабуть, кожного, тому й визначила її актуальною група “Осінь”. Натомість “Весна” запропонувала попрацювати з первоцвітами.

З кейс-технологіями у цьому навчальному році педагогічний колектив працює вперше, проте всі відзначили, що багато елементів уже давно є системою роботи.

Звичайно, були й недоліки. Кожна група погодилася із зауваженнями й готова доопрацювати, щоб учителі могли скористатися ними. Які зауваження? Важко нам відмовлятися від великих обсягів інформації: кожен вважає свій нарис найкращим, важливим. Практична робота не завжди поєднувалася з теоретичним матеріалом. Були зауваження щодо чіткості інструкцій та відсутності ключових слів. Та попри все кожен із нас значно «виріс» за ці три місяці, став більш упевнений (інакше дискусій на заході не було б). І, як зазначив кожен на завершення заходу, кейс-технологія має право на життя в нашій школі і в урочній, і в позаурочній діяльності. Сьогодні вже звучали цікаві ідеї.

Дякуємо всім за плідну роботу. Молодці! Кожна група знаходила час для зустрічей, а інформаційні технології значно «скорочували» відстань між населеними пунктами. Та й нарисах кожна команда активно залучає Інтернет для навчальних цілей., а це сучасно, наочно, якісно!

І відразу ж ідея для колективу! Методичне об`єднання природничих наук планує заходи до предметних днів. Два вчителі цього об`єднання вже майже півроку працюють над темою “Вода і людина”. Чому б не створити кейс “Вода”? Предмети: хімія, біологія…. Далі дописуймося, хто бажає приєднатися.



2016-2017 навчальний рік

Захід, до якого йшли кілька місяців

З середини лютого розпочався методичний проект "Місячник професійного спілкування". І лише в середині квітня можна говорити про його успішність та ефективність. Увесь цей час учителі приділили свідомому вибору питань, з якими б хотіли ознайомитися на практиці, колег, досвід яких цікавий і корисний, класів, у яких би хотілося побачити щось нове для себе. А далі - активна робота: взаємовідвідування навчальних занять, обговорення, пошук шляхів удосконалення навчального процесу.

І ось 10 квітня колеги зустрілися на семінарі "Умови успішного професійного спілкування". Під час методичного заходу з елементами тренінгу колегам запропоновано визначити власні професійні риси й риси колег, скласти портрет неуспішного й успішного вчителя, взяти на себе роль Міністерства освіти й запропонувати зміни, що покращать навчально-виховний процес. Дякуємо усім колегам за активність, нестандартність і оригінальність,

І, власне, щодо підсумків "Місячника професійного спілкування". Кожен погодився з тим, що календарними ранками з цього питання обмежуватися не можна. Адже, як зазначили колеги під час тренінгу, саме самоосвіта вчителя є запорукою його успішності, і, відповідно, небажання вчитися все життя - перший ступінь до його неуспішності.

Щодо статистики: під час місячника відвідано 86 уроків колег; метою відвідування були вивчення системи роботи вчителя його роботи над темою самоосвіти; робота класу; міжпредметні зв`язки.

Продуктом проекту має стати карта педагогічного досвіду школи. До її створення колеги підійшли досить критично, включають лише той досвід, який підтверджений багатьма колегами: створення ситуації успіху на уроці; впровадження елементів перевернутого навчання, впровадження електронного середовища у навчальний процес школи, міжпредметні зв`язки при вивченні дисциплін певного циклу. Робота над створення карти продовжується.

Усім учасникам заходу адміністрація закладу дякує за активну, систематичну й плідну роботу. Чекаємо на нові ідеї й пропозиції!

/Files/images/професійне.jpg Методичний проект "Місячник професійного спілкування"

З другої половини лютого у школі розпочався методичний проект, метою якого є обмін досвідом та здобуття нових знань як складових успішної професійної діяльності. В активну фазу проект вступає з першого березня. Напередодні вчителі ознайомилися з мотивуючою частиною проекту, заповнили таблицю відвідування уроків колег. результатом цього проекту стане шкільна карта педагогічного досвіду.


Квест для всіх учасників навчально-виховного процесу

/Files/images/квест1.jpg Упродовж другої половини січня та першої половини лютого учні й вчителі нашої школи та інших навчальних закладів стали учасниками веб-квесту "Ніч яка місячна...". Усі матеріали розміщені на блозі вчителя української мови та літератури "Веб-квест "Ніч яка місячна..."" .

Для педагогічних працівників участь у квесті була частиною методичного заходу. Через активну практичну діяльність учителі вивчали особливості підготовки сюжету та формулювання пошукових завдань, звертали увагу на помилки, яких можна припуститися при підготовці та проведенні квесту.

Також педагогічні працівники стали учасниками семінару-практикуму, з матеріалами якого можна ознайомитися за посиланням.


План методичної роботи на січень
дата захід відповідальний примітка
12.01

19.01

26.01
після 6-ого уроку
Впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес: теоретично-практична частина Бистрицька Н. А.Згідно з планом роботи
січень Внутрішній тематичний контроль:
система перевірки учителем знань, умінь і навичок учнів
системність здійснення поточного оцінювання;
контроль класного керівника за успішністю навчання учнів
Івашина Г. М., Бистрицька Н. А.
січень Підготовка до семінару «Особливості впровадження технологій «Перевернутий клас»» Бистрицька Н. А. відвідування уроків колег
січень Семінар-практикум «Особливості впровадження усистему роботи веб-квестів та їх оптимальне поєднання з іншими освітніми технологіями» Бистрицька Н. А.Увага! Участь у веб-квесті - це вже є участь у методичному заході - роботі семінару!
січень Реалізація «дорожньої карти» впровадження ІТ унавчально-виховний процес. Самоосвіта. педагогічні працівники

/Files/images/педрада.jpg

Увага! 22 листопада 2016 року о 10.00 в кабінеті української мови та літератури відбудеться засідання педагогічної ради.

Порядок денний

  1. Технологія визначення ефективності уроку як важливий засіб здійснення самооцінки власної діяльності. Бистрицька Н. А. Методичний бюлетень за матеріалами педради.
  2. Батьківські збори як одна з ефективних форм співпраці з батьками. Скригун Л. Л.
  3. Про результати ЗНО-2016 та обговорення шляхів удосконалення підготовки учнів. Івашина Г. М., Бистрицька Н. А., учителі-предметники.
  4. Форми перевірки знань, умінь і навичок учнів шляхом застосування електронного освітнього контенту. Бистрицька Н. А.
  5. Про організацію харчування учнів. Івашина Г. М.
  6. Про стан роботи з класними колективами з безпеки життєдіяльності. Івашина Г. М., класні керівники.

2015-2016 навчальний рік

/Files/images/круглий стіл.jpg

Готуємося до круглого столу "Цікавий досвід колег-земляків"

З метою підготовки до заходу та його ефективності пропонуємо здійснити підготовку до його проведення:

  • за посиланням на виставку "Освіта Запорізького краю-2016" розміщено досвід навчальних закладів та педагогічних працівників Запорізької області.
  • на рівні ШМО педагогічним працівникам, а також заступникам з навчально-виховної та виховної роботи, педагогу-організатору, бібліотекарю необхідно вибрати досвід, що стосується безпосередньо кожного МО чи ділянки роботи, за яку відповідають.
  • кожен учитель відповідного об`єднання вивчає досвід своїх колег.
  • у квітні 2016 року на засіданнях ШМО буде розглянуто питання "Вивчення ППД учителів Запорізької області".
  • Досвід, який, на думку вчителів, заслуговує на впровадження, буде доданий до корисних посилань на блогах ШМО та на сайті школи.
  • у травні 2016 року (попередньо 19.05) у школі відбудеться засідання круглого столу "Цікавий досвід колег-земляків". Під час заходу МО та вчителі презентуватимуть досвід колег, можливо, поділяться й першими результатами практичного впровадження.

Успіхів! Не забуваймо, що успішним захід може бути настільки, наскільки ми самі цього захочемо!


Квест "Я і навколишній світ"

/Files/photogallery/1402/Изображение 143.jpg Таку назву мав квест, який підготували й провели для колег учителі природничо-математичних дисциплін (Шевченко В. О., Веремій Т. А., Бистрицький Г. В., Веремій В. С., Бондаренко Я. Ю.).

Відповідно й маршрут пошуків скарбів пролягав кабінетами математики, фізики, географії, інформатики, хімії та біології.

І попрацювати учасникам квесту довелося з комп`ютером, географічною картою, геометричними фігурами, згадати основні хімічні поняття..

/Files/photogallery/1402/Изображение 119.jpg/Files/photogallery/1402/Изображение 130.jpg/Files/photogallery/1402/Изображение 134.jpg/Files/photogallery/1402/Изображение 136.jpg

Незважаючи на поширену думку, що все, пов`язане з математикою чи хімією, нам недоступне, із завданнями впоралися і гуманітарії, і вчителі початкових класів, фізичної культури. Завдання справді цікаві, пізнавальні, безпосередньо пов`язані з життям.

/Files/photogallery/1402/Изображение 140.jpg/Files/photogallery/1402/Изображение 144.jpg

Важливо і те, що кожен учитель сам переконався, настільки цікаво виконувати творчі інтерактивні завдання, запропоновані різними сервісами. Значить, хмарне середовище вже незабаром заполонить навчальні кабінети.

Сподобався і тренінг, проведений Шевченко В. О., цікаво було дізнатися про себе. Молодці! Дякуємо за цікаво й корисно проведений час.


Відповідно до плану роботи школи на 2015-2016 навчальний рік 25.02.2016 року відбудеться засідання педагогічної ради.

Шановні колеги, нагадуємо порядок денний. Прохання підготуватися до виступу працівникам, питання яких стоїть на порядку денному (до 5 хв.); творчий звіт учителів, які атестуються, - до 10 хв.


Тема районного семінару - "Організація роботи над науково-методичною темою - пріоритетний напрямок методичної роботи"

/Files/photogallery/1381/Изображение 089.jpg

08 грудня 2015 року на базі Богданівської ЗОШ І-ІІІ ступенів пройшов районний семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи. Під час семінарського заняття розглянули теоретичне питання організації роботи над проблемною темою. Досвідом практичного вирішення проблеми поділилася з колегами заступник директора з НВР Бистрицька Н. А. Керівники ШМО Шевченко В. О., Курленкова В. А., Фурса В. О. розповіли про особливості роботи над проблемною темою на рівні ШМО, створивши таким чином методичну панораму знахідок і рішень проблеми.

/Files/photogallery/1381/Изображение 099.jpg/Files/photogallery/1381/Изображение 093.jpg/Files/photogallery/1381/Изображение 095.jpg/Files/photogallery/1381/Изображение 091.jpg

Дякуємо усім, хто сприяв проведенню районного заходу. Творчих успіхів і натхнення!


Педагогічний квест "Нема мудріших, ніж народ, учителів"

/Files/photogallery/1402/P1190575.JPG Цього року кожне шкільне методичне об`єднання має запросити колег до цікавої подорожі, пошуку скарбів - квесту. Таким чином вчителі спробують себе і в ролі організаторів, і в ролі учасників.

Першими запросили до участі у квесті учителі суспільно-гуманітарних дисциплін, запропонували колегам знайти й зібрати скарби народної мудрості, що становлять українську етнопедагогіку. Адже часто, занурюючись углиб наукових явищ, наукових розвідок на тему «Як виховувати дитину», забуваємо про прості життєві істини. І неважливо, гуманітарій ти чи природничник, у скарбниці мудрості завжди для себе й своїх вихованців кожен знайде пораду, настанову. Недарма кажуть: народ скаже, як зав’яже.

/Files/photogallery/1402/P1190583.JPGродинні свята за атрибутами/Files/photogallery/1402/P1190611.JPGелемент таблиці у народній мудрості/Files/photogallery/1402/P1190603.JPGзгадуємо народні дитячі ігри/Files/photogallery/1402/P1190597.JPGусіх розчулив музичний квест

Учасники квесту об’єдналися в три команди і вирушити в подорож за фольклорними скарбами. Їх шлях пролягав кабінетами початкового навчання, де відкрили перший підручник життя - казку, згадали свята, які найбільше сприяють родинному вихованню, згадали колискові.

Усі переконалися у тісних міжпредметних зв`язках усної народної творчості з математикою, географією, хімією, фізичною культурою, музикою. І в кожному навчальному кабінеті, знайшовши ці скарби, пригорщами сипали перлини мудрості: прислів`я, приказки, прикмети, народні астрономічні назви, одиниці вимірювання...

Звернули увагу на трудове виховання. Шукаючи гідні приклади сьогодні, так часто забуваємо повчальний зміст казки, пісні, приказки. А народні ігри... Скільки нового дізнається дитина, здобуваючи у грі знання і досвід.

Розчулив музичний квест: пісні про рід, родину, маму змусили кожного задуматися, як часто забуваємо про них. Однак і веселого вистачило, оскільки останнє завдання для всіх учасників було творчим: зашифрувати у малюнку народну пісню, показати прислів`я і приказки, провести з учасниками квесту народну гру. Тож і пісню вгадали, і приказки впізнали, і в "Хустинку" пограли.

/Files/photogallery/1402/P1190577.JPG куди піти на пошуки мудрості?/Files/photogallery/1402/P1190587.JPGнародна казка вчить добру /Files/photogallery/1402/P1190626.JPGяке прислів`я заховалося?/Files/photogallery/1402/P1190639.JPGгра "Хустинка" у виконанні вчителів

Дякуємо учителям суспільно-гуманітарних дисциплін за цікаву, актуальну й корисну для всіх тему квесту, усім учасникам вдячні за активність, кмітливість і творчість!


Канікули - час для навчання

Для вчителів нашої школи канікулярний час - прекрасна нагода зайнятися самоосвітою. Тема навчального заняття, а точніше, проблемного семінару, - «Роль контролю та стимулювання навчальної діяльності учнів у підвищенні рівня якості знань». Під час заходу педагоги прослухали теоретичні відомості, склали асоціативне гроно "Контроль - це...", узяли активну участь в обговоренні проблем, поділилися з колегами власними напрацюваннями з цього питання. Учасники методичного заходу розглянули проблемні ситуації, які виникають на етапі контролю знань учнів. На завершення познайомилися з тематичною презентацією.

Захід є корисним для кожного вчителя, оскільки змінюються критерії оцінювання, а головне, змінюються підходи до нього. Особливо необхідною була інформація для молодих та малодосвідчених педагогів. Вони мали можливість сьогодні почути і теорію, і багато практичних родзинок з досвіду роботи колег. Зокрема, пропонуємо ознайомитися зі статтею Шевченко В. О. "Особливості впровадження рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках математики".


Увага! 18 листопада відбудеться засідання педагогічної ради.
Нагадуємо, що кожне методичне об`єднання отримало домашнє завдання, яке презентуватиме на педагогічній раді

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

  1. Впровадження освітніх технологій у навчально-виховний процес. Технологія перевернутого навчання. Бистрицька Н. А.
  2. Роль педагога-наставника у здійсненні патріотичного виховання в школі. Скригун О. А.
  3. Види діяльності, спрямовані на засвоєння соціального досвіду. Ігрові та практико-орієнтовані проекти (з досвіду роботи учителів Тимчук О. М., Скригун О. А., Веремія В. С., Трушик Т. М.) Бистрицька Н. А.
  4. Про стан роботи школи з попередження дитячого травматизму. Івашина Г. М.
  5. Диференціація та форми роботи з обдарованими і здібними дітьми. Бистрицька Н. А.
  6. Правовиховна та правоосвітня робота в школі. Трушик Т. М.

Навчальний семінар "Діяльнісний підхід до вивчення навчальних предметів як чинник формування активної життєвої позиції учня" став ще однією сходинкою реалізації науково-методичної теми школи. Особливість семінару у тому, що, вивчаючи це питання на теоретичному рівні, на практиці вчителі засвоювали особливості квестових технологій. Як все проходило, читайте за посиланням

Кiлькiсть переглядiв: 431

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.